Personal training

Samen jouw trainingsdoelen bereiken

Personal Training

Wat is personal training?

Bij personal training werk je samen met een professionele trainer, die je helpt je doelen te realiseren. Individuele, op maat gemaakte trainingen vormen hier de basis. In een persoonlijk gesprek worden de doelstellingen en de haalbaarheid van je training besproken. Als deze doelen realistisch en haalbaar zijn, gaan jullie samen aan de slag om ze te verwezenlijken.

Sneller resultaat bereiken? Je personal trainer schotelt met plezier nog extra trainingen/oefeningen voor om je doelen sneller te bereiken.

Beschouw je coach gerust als je klankbord. Je krijgt een heleboel waardevolle tips en dat gaat een stuk verder dan trainen alleen. Ook rust en voeding komen aan bod. Alles om snel, maar verantwoord, tot een succesvol resultaat te komen.

 

Waarom heb ik personal training nodig?

Heb je een persoonlijk doel, maar weet je niet hoe je dit kan realiseren? Heb je extra motivatie nodig? Dan kan een personal trainer je daarbij helpen!

  • Verbeteren van je sportprestaties
  • Aanleren van basisbewegingen om de oefeningen in de groepsles correct uit te voeren
  • Revalideren na een blessure of operatie
  • Afslanken en je lichaam verstevigen

 

Hoe verloopt personal training?

1. Intake gesprek

De eerste stap bij personal training is een intake gesprek waarbij de personal trainer samen met jou de doelstellingen gaat bespreken en bepalen. De personal trainer streeft ernaar om de doelstellingen realistisch en haalbaar op te stellen.

 

2. Screening

Bij de tweede stap gaat de personal trainer je screenen aan de hand van enkele basisoefeningen die je moet uitvoeren. Op die manier krijgt de trainer een beter inzicht in jouw sterke punten en werkpunten.

 

–>  Op basis van het intake gesprek en de screening krijg je een persoonlijk trainingsschema. Dit trainingsschema is een overzicht van de oefeningen die je moet uitvoeren, het aantal herhalingen en het gewicht per oefening. Ieder trainingsschema bestaat uit 3 soorten oefeningen: movementprep oefeningen, trainingsoefeningen en aanvullende oefeningen.

 

Tijdens een eerste sessie gaat de personal trainer samen met jou de oefeningen uitvoeren in de open gym zodat je weet hoe je de oefeningen correct moet uitvoeren. Bij elke oefening geeft hij tips om de oefening onder de knie te krijgen, legt hij uit waar je op moet letten en stuurt hij bij waar nodig. Tijdens deze trainingen werk je aan de basis: techniek, kracht, coördinatie, mobiliteit, stabiliteit en conditie. Dit resulteert in het beter en verantwoord uitvoeren van andere sportactiviteiten.

 

Hoeveel uren personal training heb ik nodig?

Het aantal uren personal training dat je nodig hebt, hangt af van je persoonlijke doel. We raden aan om te beginnen met 5u personal training. Uit ervaring hebben we ondervonden dat je met 5u begeleiding een goede basistechniek kan aanleren om de oefeningen van je trainingsschema correct uit te voeren.

Je kan zelf bepalen wanneer je gebruikt maakt van de begeleiding. Je kan bv. één keer per week een sessie inplannen met je personal trainer en 2 tot 3 keer per week de oefeningen individueel uitvoeren in de open gym. Op deze manier kan je optimaal gebruik maken van de personal training en ga je je doelstellingen sneller behalen.

Hoeveel kost personal training?

Personal training kost €50 per uur.

De financiële afhandeling wordt met je personal trainer geregeld.

 

Wie is mijn personal trainer bij Brooklyn gym?

Bij Brooklyn gym zijn er twee personal trainers die gemotiveerd zijn om samen met jou je doelstellingen te realiseren:

 

Peter Roosen

Sporten is mijn leven. Enkele zware revalidaties hebben me gevormd en me mijn beroep doen kiezen: kinesist. Na mijn studie Kinesitherapie, die trouwens naadloos aansloot bij mijn eerdere opleiding LO/sport, heb ik altijd revalidatie gecombineerd met trainen en medische behandelingen. Daar ligt ook mijn grote passie: door middel van trainen herstellen wat beschadigd is. Als Medical Trainer werk ik met gekwetste lichamen die ik laat herstellen. Doorheen de jaren heb ik geleerd welke trainingen en oefeningen goed werken en resultaat opleveren.

“Training to feel, move and perform better”

Wil dit zeggen dat enkel gekwetste lichamen baat hebben bij kinesitherapie? Nee, in tegendeel. Als je deze info en kennis op niet gekwetste lichamen toepast, train je optimaal en voorkom je blessures.

Bij mij kan je terecht voor: revalidatietraining, mobiliteit- en stabiliteit training, krachttraining, coördinatietraining, conditietraining en training ter verbetering van je sportprestaties. Een hele waaier aan mogelijkheden dus.

 

Bjorn Poels

Mijn sportieve tegenslagen zijn mijn passie geworden: Als jonge sporter werd ik 20 jaar geleden geconfronteerd met een ernstige knie- en rugblessure die mijn carrière plots abrupt liet stoppen.

Op dat moment is de drive ontstaan om mensen wèl te begeleiden naar een volledig herstel om minimum weer het oorspronkelijke niveau te behalen in het beoefenen van hun favoriete sport.

Na opleidingen tot sportverzorger, personal trainer, conditie- en hersteltrainer en corrective exercise specialist in binnen- en buitenland begeleid ik graag iedereen in het verbeteren van algemeen welzijn en pijnvrij en comfortabel bewegen!

Hierbij komt mijn jarenlange ervaring in zowel jeugdopleiding als elite van KRC Genk absoluut ten goede !

Sinds begin 2017 werd mijn passie aangevuld met sterke interesse in brain-based training en volg ik opleidingen in Scandinavië om me hierin meer en meer te specialiseren.

Mijn takenpakket bij Brooklyn Gym is vergelijkbaar met dat van mijn collega Peter Roosen. Samen superviseren wij het “Open Gym”- gebeuren en trachten wij alle leden zo optimaal mogelijk te begeleiden.

“ Everyone is an athlete. Train to move well” #nopain

Schrijf je online in of maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek

Ons membership is maandelijks opzegbaar

Inschrijven

Kennismakingsgesprek