Bootcamp

High intensity interval training in groep

Bootcamp

Bootcamp is een High Intensity Interval Training, wat neerkomt op verschillende oefeningen die je uitvoert in hoge intensiteit én die elkaar afwisselen. De oefeningen variëren van squats en battle ropes tot push ups en jumping jacks, waardoor je zoveel mogelijk spiergroepen aanspreekt en continu je hartslag hoog houdt.

Deze vorm van training is een cardiovasculaire en spierversterkende full body workout. Naast het verbranden van vet, werken we aan je conditie, kracht, coördinatie, explosiviteit en snelheid. Voldaan gevoel gegarandeerd!

 

Trainer: Ahmet Calgan

Effect op het lichaam: afterburn effect

HIIT is zo effectief omdat het verschillende dingen doet met je lichaam. De belangrijkste reden dat deze training zo goed werkt, is omdat je lichaam na de training vet blijft verbranden. Dit wordt ook wel het “afterburn” effect genoemd. Als je ’s morgens een HITT training hebt gedaan, dan merk je ook dat je de hele dag een beetje blijft zweten. Het verhoogt je metabolisme, oftewel je stofwisseling. Je stofwisseling zorgt ervoor dat je lichaam voedingsstoffen omzet in energie. Door je metabolisme te verhogen,verbrand je dus vet. Na een training blijft je metabolisme tot 24 uur verhoogd. Je blijft dus vet verbranden ook als je al klaar bent met je training. Deze trainingsvorm is daardoor tot 50% effectiever voor het verbranden van vet dan lage intensiteit training.

Brooklyn Gym
JOIN THE CLUB

Kom langs en kijk hoe snel je de smaak te pakken hebt. Boek nu online uw gratis proefles bij Brooklyn Gym!