Yoga

Yoga met een zuiverende werking

Yoga

Bij Brooklyn gym kan je maar liefst 10 verschillende soorten yoga volgen! Weet je niet welke je moet kiezen? Hieronder vind je een overzicht van de verschillende soorten yoga met een korte omschrijving.

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken.

Hot Yoga

In deze les is er een grote focus op balans, ongeëvenaard in eender welke andere vorm van yoga. En wanneer lichamelijke balans verbetert, volgt mentale balans.

Deze balanshoudingen worden gevolgd door transities tussen back bends, forward bends, en twists, en twee aparte begeleidde savasanas.

De unieke combinatie van houdingen en relaxatie zullen uw balans en flexibiliteit snel verbeteren. Kracht wordt in mindere mate getraind in deze practice.

Dit is een vorm van yoga die beoefend wordt in een warme ruimte (+35℃). Een handdoek meenemen en voldoende water drinken voor (en eventueel tijdens) de les, is een must. Deze vorm van yoga is niet aan te raden voor mensen met een hoge of lage bloeddruk.

Ashtanga Yoga

Ashtanga yoga level 1

Ashtanga Yoga balanceert flexibiliteit, kracht, en relaxatie via een dynamische flow van houdingen. Doordat er verscheidende niveaus zijn om de houdingen te doen, kan je blijven verbeteren binnen Ashtanga naar een langere en vloeiendere practice die uitdagend blijft voor alle niveaus. Deze vorm van yoga is aangeraden voor mensen die meer flexibiliteit en stabiliteit zoeken in lichaam en geest. Lenigheid en kracht zijn geen vereisten om hiermee te starten. In de level 1 wordt er nog veel voorgedaan door de leraar, wat deze les interessant maakt voor beginnende ashtangi´s.

 

Ashtanga yoga level 2

Ashtanga Yoga balanceert flexibiliteit, kracht, en relaxatie via een dynamische flow van houdingen. Doordat er verscheidende niveaus zijn om de houdingen te doen, kan je blijven verbeteren binnen Ashtanga naar een langere en vloeiendere practice die uitdagend blijft voor alle niveaus. Deze vorm van yoga is aangeraden voor mensen die meer flexibiliteit en stabiliteit zoeken in lichaam en geest. Lenigheid en kracht zijn geen vereisten om hiermee te starten. In de level2-les wordt er minder voorgedaan door de lerares, zodat ze meer kan rondlopen en meer persoonlijke adjustments kan geven voor de diverse houdingen. Beginners kunnen ook beginnen met deze les, en eens spieken bij de buren om te weten hoe de houding eruit ziet.

 

Ashtanga yoga mysore style

Ashtanga Yoga balanceert flexibiliteit, kracht, en relaxatie via een dynamische flow van houdingen. Doordat er verscheidende niveaus zijn om de houdingen te doen, kan je blijven verbeteren binnen Ashtanga naar een langere en vloeiendere practice die uitdagend blijft voor alle niveaus. Deze vorm van yoga is aangeraden voor mensen die meer flexibiliteit en stabiliteit zoeken in lichaam en geest. Lenigheid en kracht zijn geen vereisten om hiermee te starten. De Mysore-Style-les is een onbegeleide les en de originele manier om ashtanga te beoefenen. Tussen 19u en 20u kan je binnenkomen en jouw ashtanga-practice beginnen en om 21u moet je ten laatste de ruimte verlaten. De leraar loopt rond in de ruimte en helpt je met het memoriseren van de vaste sequentie van bewegingen en corrigeert jouw houdingen indien nodig. Als je ergens last van hebt, dan krijg je specifieke oefeningen om van je pijn af te raken. Deze manier van yoga beoefenen is privéles in groep. Jouw practice duurt zo lang als je lichaam en je geheugen het toelaat (max 2u). Voor beginners kan het zijn dat je een les van een half uurtje doet en je dit geleidelijk aan opbouwt.

 

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken

Easy-Flow Yoga

Easy-Flow yoga is een ontspannende vloeiende practice, die gebaseerd is op de sequentie aan bewegingen van Ashtanga Yoga. Het grootste verschil met Ashtanga Yoga is dat het minder stabiliserend is, en dat het meer backbends integreert.

Deze practice is aan te raden voor alle niveaus aangezien er verschillende manieren zijn om de houdingen te doen.

 

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken

Hot Easy-Flow Yoga

Hot Easy-Flow Yoga is een combinatie van de stabiliserende staande sequentie van Ashtanga Yoga, en de helende hitte en zittende transities tussen backbends en forwardbends van Bikram Yoga.

De flow stelt controle en precisie centraal, met een diversiteit aan houdingen die geschikt is voor zowel beginners als gevorderden. Via deze les zal je flexibiliteit snel toenemen en zweet je afvalstoffen uit uw lichaam terwijl je mindfulness beoefent tijdens elke beweging. Hoewel deze vorm van yoga ook stabiliserend werkt, bouw je minder kracht op relatief tot een Ashtanga practice.

Dit is een vorm van yoga die beoefend wordt in een warme ruimte (+35℃). Een handdoek meenemen en voldoende water drinken voor (en eventueel tijdens) de les, is een must. Deze vorm van yoga is niet aan te raden voor mensen met een hoge of lage bloeddruk.

Yin Yoga

Yin Yoga is zeer verschillend van de andere dynamische vormen uit het aanbod. Tijdens deze les trainen we het “yin” gedeelte, het dieper gelegen deel van ons lichaam zoals onze gewrichten, botten, pezen en het dieper gelegen bindweefsel. Deze vorm van yoga is het meest meditatief en zeker een aanrader voor herstel van blessures en voor mensen met veel kracht, maar weinig lenigheid.

Tijdens een yin yoga les worden de houdingen 3 tot 10 minuten vast gehouden. Veel houdingen worden zitten of liggend uitgevoerd, waarbij de spieren, voor zover mogelijk, ontspannen blijven.

 

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken

Hot Yin Yoga

Hot Yin Yoga is zeer verschillend van de andere dynamische vormen uit het aanbod. Tijdens deze les trainen we het “yin” gedeelte, het dieper gelegen deel van ons lichaam zoals onze gewrichten, botten, pezen en het dieper gelegen bindweefsel. Deze vorm van yoga is het meest meditatief en zeker een aanrader voor herstel van blessures en voor mensen met veel kracht, maar weinig lenigheid.

De les hot yin yoga wordt gegeven in een verwarmde ruimte. Infraroodstraling verwarmt je lichaam van binnen uit. Deze warmte werkt ontspannend voor je spieren waardoor je veel soepeler wordt. De diepere stretches zorgen voor een betere doorbloeding en meer ruimte in de gewrichten. Door de extra warmte ga je meer transpireren en kun je meer afvalstoffen uitzweten.

Tijdens een yin yoga les worden de houdingen 3 tot 10 minuten vast gehouden. Veel houdingen worden zitten of liggend uitgevoerd, waarbij de spieren, voor zover mogelijk, ontspannen blijven.

Power Yoga

Power Yoga is vooral geschikt voor de Yogi die zich graag met het lichamelijke deel van de Yoga bezighouden, en minder met het geestelijke- en religieuze deel. Door spieren te gebruiken die dat niet gewend zijn, of door spieren op een andere manier te gebruiken dan dat ze gewend zijn, zorg je ervoor dat de spieren geprikkeld worden om sterker en/of flexibeler te worden.

Deze vorm van yoga in combinatie met andere sporten is zeker aan te raden!

 

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken

Hot Gentle-Flow Yoga

Een vloeiende practice waarbinnen voelen centraal staat. Dit is een creatieve practice die zowel stabiliseert als flexibiliteit verhoogd. Het verschil met Easy-flow is dat deze sequentie vrijer en gemakkelijker is. Er is meer variatie in bewegingen omdat de practice niet gebaseerd is op ashtanga yoga. Ook zijn de houdingen gemakkelijker om een ideale instap te vormen voor beginnende yogi´s of voor diegenen die een rustige practice willen doen. De les Hot Gentle-Flow Yoga wordt gegeven in een verwarmde ruimte. Infraroodstraling verwarmt je lichaam van binnen uit. Deze warmte werkt ontspannend voor je spieren waardoor je veel soepeler wordt. De diepere stretches zorgen voor een betere doorbloeding en meer ruimte in de gewrichten. Door de extra warmte ga je meer transpireren en kun je meer afvalstoffen uitzweten.

 

Klik op het icoontje van YouTube om de video te bekijken

Schrijf je online in of maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek

Ons membership is maandelijks opzegbaar

Inschrijven

Kennismakingsgesprek