Krachttraining

Focus op sterker worden

Krachttraining

Je doet aan krachttraining als je als doel hebt om je spiermassa op te bouwen. Tijdens een krachttraining voer je oefeningen uit met een zwaar gewicht om je spieren zo hard mogelijk aan het werk te zetten. Je vooruitgang is direct afhankelijk van de belasting en de moeilijkheidsgraad van de bewegingen die je uitvoert. Het principe is om je spieren onder druk te zetten  door ze te confronteren met een ongewone belasting en een herhaalde inspanning. Zo ontwikkel je spierkracht, zullen je spieren zich aftekenen en win je aan volume.

Op dinsdagochtend om 9u wordt er een advanced krachttraining gegeven. Het principe is hetzelfde, maar de moeilijkheidsgraad van de oefeningen wordt opgedreven.

 

Trainer: Manuel Achten

Voordelen krachttraining

  • Krachttraining zorgt ervoor dat je sterker wordt en spieren ontwikkelt
  • Krachttraining is uitermate geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest, omdat spieren in rust meer calorie├źn verbranden dan vetweefsel.
  • Krachttraining zorgt vaak voor een gezonder en energieker gevoel
  • Het geeft je zelfvertrouwen een boost
  • Verbetering lichaamshouding en stabiliteit
  • Vermindering rugklachten
  • Strakkere lichaamscontouren
  • Verbetering van de doorbloeding
  • Toename van het zelfbewustzijn en zelfvertrouwen

Brooklyn Gym
JOIN THE CLUB

Kom langs en kijk hoe snel je de smaak te pakken hebt. Boek nu online uw gratis proefles bij Brooklyn Gym!